شرکت نیکان طب ساسان براساس ابداع و نو آوری های روز علوم پزشکی، سعی دارد جهت رفع نیازهای مختلف پزشکان و بیماران، نوعی تفکر متفاوت را در پیش گیرد. ابداع و نوآوری در هر زمینه ای نیازمند بینش گسترده  و تفکر منحصر به فرد می باشد و نکته مهم تر این است که نگرش به سمت درک چنین موضوعی نیازمند خلاقیت بالایی است تا موجب ایده پردازی شود.
بسیاری از شرکت ها علاوه بر شرکت نیکان طب ساسان سعی دارند که سیستمی طراحی کنند تا ارتباط و همکاری بین اعضای تیم و پرسنل خود را رواج دهند. این شرکت یکی از آن جمله شرکت هایی است که در این زمینه پیشرو بوده، و با تلاش بی وقفه پرسنل ، همیشه راه صعودی خود را ادامه می دهد.
این شرکت تصمیم دارد تا با بررسی و تحقیق در مورد جدید ترین تکنولوژی روز بر گرفته از علوم نوین پزشکی (در زمینه گوارش و کبد)، بتواند روش های قدیمی در انجام پروسه‌هایی مانند نمونه گیری، آزمایش و جراحی  را تغییر دهد و علاوه بر پیشرفت کیفی بر سهولت انجام پروسه ها بیفزاید. تجهیزات پزشکی مورد استفاده، هر چه بهتر و پیشرفته تر شوند، راه های دقیق تر و روش های بهتری جهت درمان بیماران ایجاد می شود.
سرمایه گذاری این شرکت بیشتر بر روی دانش و ایده های به روز در زمینه ی علوم درمانی می باشد تا بتواند معرف راه های جدید و مناسب جهت تشخیص و درمان بیماران و همچنین پیشگیری از وقوع بیماریهای احتمالی تا حد ممکن باشد.